Besök oss
Katrinedalsgatan 4
Karlskoga
Våra öppettider (ordinarie):
Måndag - fredag 07.30 - 17.00
Servicecenter - din väg in i kommunen
0586-610 00
0586-622 00 - automatisk växel, säg namnet på den du söker så kopplas du automatiskt.
kommun@karlskoga.se
Vi på skolförvaltningen gör vårt bästa för att verksamheten ska fungera bra. Tyvärr finns det ibland delar som inte fungerar tillfredsställande och då vill vi att du berättar det för oss.
Om du har synpunkter på vår verksamhet eller är missnöjd med något bör du i första hand vända dig till ansvarig lärare eller berörd personal för att diskutera frågan. Om du upplever att ni inte hittar en lösning på problemet eller att du inte får gehör för dina åsikter kan du gå vidare till ansvarig rektor.
Rutinen gäller även för synpunkter och klagomål på elevhälsans medicinska insats.
Du kan med fördel använda e-tjänsten Tyck om Karlskoga för att föra fram dina synpunkter. Ditt meddelande skickas då vidare till rätt person inom vår organisation. Det går också bra att kontakta ansvarig chef direkt via telefon, e-post eller brev. Kontaktuppgifter hittar du under respektive enhets webbsida. Du kan också kontakta vår handläggare på Skolförvaltningen. Om du vill ha återkoppling i frågan är det viktigt att du uppger dina kontaktuppgifter.
Den som tar emot klagomål ansvarar för att ärendet utreds och att eventuella åtgärder vidtas. Du kan förvänta dig en kontakt inom fem arbetsdagar efter att klagomålet inkommit där vi berättar hur vi avser att gå vidare med ärendet.
Uppgifter om klagomålet och eventuella åtgärder dokumenteras av den som ansvarar för ärendet. Handlingen kan komma att diarieföras. Du som framfört klagomål har rätt att få veta vad som gjorts i ärendet. En sammanställning av klagomål som kommer in till skolförvaltningen redovisas till barn- och utbildningsnämnden minst två gånger per år.
Tack för att du hjälper oss att skapa ett bättre webbplats!
Någonting gick fel. Prova igen senare.