Hoppa till innehåll Hoppa till meny Hoppa till meny
Karlskoga kommun

Besök oss
Katrinedalsgatan 4
Karlskoga

Våra öppettider (ordinarie):
Måndag - fredag 07.30 - 17.00

Tills vidare: 07.30-16.00

Servicecenter - din väg in i kommunen
0586-610 00
0586-622 00 - automatisk växel, säg namnet på den du söker så kopplas du automatiskt.
info@karlskoga.se

Fler kontaktuppgifter

KVALITETSÅTAGANDE

Lokalbokningen

Tjänsten

Vid lokalbokningen, kan föreningar, företag och privatpersoner boka följande lokaler:

  • Kommunens idrottslokaler, från tidigast klockan 16.00 på vardagar samt lördagar och söndagar
  • Fritidsanläggningar som Nobelstadion, Kemab Arena, Nobelhallen, B-hallen
  • Mötes- och festlokaler i Nya Folkets hus

Vad är ett kvalitetsåtagande?

Ett kvalitetsåtagande är en beskrivning av vad kommuninvånarna/kunderna kan förvänta sig av de kommunala tjänsterna utifrån befintliga resurser, organisation och kompetens.

Kvalitetsåtagandet har arbetats fram i dialog med representanter för kunder, personal och politiker.

Vi åtar oss att

  • vara tillgängliga för bokning via personligt besök, telefon, telefonsvarare eller e-post.
  • ge besked om din bokningsförfrågan inom tre arbetsdagar.
  • ge tydlig information vid bokningstillfället och i bokningsbeskedet.
  • befintlig teknisk utrustning fungerar i lokalerna.
  • anslå uppgift om telefon till personal på Nobelanläggningarna.
  • om problem vid uthyrningen uppstår kvällstid samt lördagar och söndagar är personal på Nobelanläggningarna behjälplig.
  • ge tydlig och aktuell information via kommunens hemsida.

Det här förväntar vi oss av dig

  • att du är tydlig i vad du förväntar dig av oss.
  • att du ger oss den information vi behöver för att kunna utföra ett gott jobb.
  • att du som hyresgäst ställer i ordning lokalen efter att du använt den, ser till att lampor är släckta, vattenkranar avstängda samt att fönster och dörrar är låsta.
  • att ledaren för verksamheten kommer först och lämnar lokalen sist.
  • att du hör av dig om du inte tycker att vi uppfyller kvalitetsåtagandet.
Uppdaterad 2020-06-05