Karlskoga kommun

Besök oss
Katrinedalsgatan 4
Karlskoga

Våra öppettider (ordinarie):
Måndag - fredag 07.30 - 17.00

Servicecenter - din väg in i kommunen
0586-610 00
0586-622 00 - automatisk växel, säg namnet på den du söker så kopplas du automatiskt.
kommun@karlskoga.se

Fler kontaktuppgifter

Bygga och bo

I Karlskoga finns ungefär 9 tusen lägenheter
och ungefär 7 tusen småhus.
Det kommunala bostadsbolaget heter Karlskogahem.
De hyr ut lägenheter.

Om du ska bygga ett nytt hus
eller ändra på det hus du redan har,
ska du söka bygglov hos kommunen.
Kommunens myndighetsnämnd bestämmer om du får bygga eller inte.
Innan du börjar bygga ska du också lämna in en bygganmälan.
Du kan ringa till kommunen för att få veta mer.
Telefonnumret är 0586-610 00.

Uppdaterad 2014-09-15 av Gunilla Östman