Karlskoga kommun

Besök oss
Katrinedalsgatan 4
Karlskoga

Våra öppettider (ordinarie):
Måndag - fredag 07.30 - 17.00

Servicecenter - din väg in i kommunen
0586-610 00
0586-622 00 - automatisk växel, säg namnet på den du söker så kopplas du automatiskt.
kommun@karlskoga.se

Fler kontaktuppgifter

Så fungerar det i kommunen

Det finns 290 kommuner i Sverige.

Kommunerna ser till att det finns förskolor och skolor,
att det finns omsorg för äldre personer och för personer
med funktionsnedsättning.

Det är kommunen som hjälper dig om du har problem med ekonomin.
Du kan få stöd om någon är elak mot dig och behandlar dig dåligt.

Kommunen sköter gator och parker.

Biblioteketlänk till annan webbplats, badhuset och konsthallen
är också en del av kommunen.

Kommunen bestämmer hur personer som bor
i Karlskoga får bygga.

För att sköta om allt i kommunen behövs pengar.
Alla som bor och jobbar i Karlskoga betalar pengar till kommunen.
De pengarna kallas skatt.

Kommunen får också pengar från staten.


Uppdaterad 2016-10-26 av Gunilla Östman